زمان تحویل بسته پستی

آموزش طراحی چهره


آموزش طراحی چهره

 

مرحلۀ ۱
طرح كلی سخت‌ترين مرحلۀ كار در طراحی از يک كودک نُه ساله، بی‌حركت نشاندن اوست. من سلست را در مقابل تلويزيون ميخكوب كرده و طرح او را در دو جلسۀ دو و نيم‌ساعته كشيده‌ام. گاهی اوقات استفاده از بازی‌های رايانه‌ای می‌تواند يک كودک را مانند كوه راشمور بی‌حركت كند. من اعتقاد دارم كه در صورتی كه در طراحی كودكان از عكس استفاده كنيم، خداوند اين گناه كوچک را خواهد بخشيد! امّا سعی كنيد كه سايۀ نيمه‌تيره‌ها را از روی مدل زنده ايجاد كنيد.

 

۱. در اين طرح، صورت اندكی رو به بالاست و در نتيجه كار را با يک بيضی كج شده كه خطوط ميانی آن به‌صورت هلالی كشيده می‌شود، شروع كنيد. زاويۀ بيضی را با سطح افق، با قرار دادن مدادِ خود به‌صورت عمودی و با حفظ زاويۀ 90 درجه، چک كنيد. 

 

 


۲. نقطۀ ميانی را از بالا به پايين اندازه‌گيری كنيد. از آنجايی كه نقطۀ ميانی چهرۀ كودكان هر ساله تغيير می‌كند، به جای تكيه بر قوائد رايج، از اندازه‌گيری دقيق استفاده كنيد.

 

 

۳. فاصلۀ هر عضو را از بالا به پايين تخمين بزنيد. با وجود اينكه امكان تصحيح آنها در مرحلۀ بعد وجود دارد،‌ اما هرگز در جايگزينی و اندازه‌گيری بی‌دقت عمل نكنيد. به خاطر بسپاريد كه تغيير پهنای اجزاءِ كار بسيار آسان است، امّا افزايش يا كاهش ارتفاع آنها به معنی صرفِ وقت جهت پاک‌سازی، جابه‌جايی و تنظيم كردن اجزاءِ ديگر خواهد بود.

 

 

 

نکته: به دليل اينكه تودۀ جمجمه‌ای كودک از صورت او بزرگ‌تر است، نقطۀ ميانی صورت سلست مجرای اشكي او نيست.

 

 

مرحلۀ ۲
خطوط شاقول در اين مرحله پهنای سر را مشخص كرده و قسمت‌های افقی را چک كنيد. برای بررسی بهتر بالا بودن سر، گذاشتن خط افق بسيار مفيد خواهد بود (الف). در مرحلۀ بعد فاصله‌های عمودی را چک كرده و تغييرات لازم را ايجاد كنيد (ب). سپس فاصلۀ اجراء با يكديگر را بررسی كنيد (پ).

 

 

مرحلۀ ۳
حجم‌ها با استفاده از خطوط راهنمايی كه در مرحلۀ قبل ايجاد كرديد، حجم و محدودۀ اجزاءِ صورت را مشخص كنيد. اين شكل‌های نمادين به‌عنوان راهنمايی برای خطوط خارجی و سايه‌های هر عضو كه در مراحل بعدی اضافه خواهد شد، كارساز خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای این مدل من بیشتر سر را به حالت کُره می‌بینم تا به شکل تخم‌مرغ.

 

 

 به برجستگی‌های کوچک زیر دهان توجه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مرحلۀ ۴
لبه‌ها و خطوط خارجی برای اين مدل با حالت خاص سر، بهتر است كه قبل از ايجاد و الگوی تيرگی‌ها، خطوط خارجی را مشخص كرد. در بيشتر نواحی از خطوط خارجی ملايم استفاده كنيد. امّا متوجه باشيد كه برای مشخص كردن خطوط خارجی نواحی كه تيره‌ترند بايد از خطوط تيره‌تری استفاده كرد (الف). (به‌خاطر بسپاريد كه تا مرحلۀ 5، مداد را تيز و محكم بر روی كار نكشيد.) حال سايۀ مركزی را با لبه‌هايی ملايم ايجاد كنيد. در نتيجه آنها می‌توانند به سادگی به سايه‌های نيمه‌تيره متصل شوند (ب). در صورتی كه سايۀ مركزی را واضح و با لبۀ تيز بكشيد، برای نشان دادن حالت گردی صورت بايد كار خيلی زيادی را بر روی آن انجام دهيد. به‌خاطر بسپاريد كه سايه‌های قالب هميشه شروع بسيار تيز و واضح و پاياني نرم و ملايم دارند (پ).

 

 

مرحلۀ ۵
الگوی سايه‌روشن در صورتی كه با يک دستگاه كپی‌برداری، كپی بگيرد، آنچه بر روی كاغذ می‌آيد، الگوی تيرگی و سايه‌هاست. اين تمام آن چيزی است كه شما در اين مرحله می‌كشيد. برای جلوگيری از قطعه قطعه‌ شدن سايه‌ها، اجزاءِ مختلف را با ضربه‌های يكسان مداد سايه بزنيد. به خاطر داشته باشيد كه سايه‌ها به قدر كافی زيرک نيستند كه دريابند با رسيدن به موها بايد متوقف شوند. شايعه است كه تنها كاری كه اندی وارهول انجام مي‌دهد، كشيدن  الگوی تيرگی است، بنابراين اگر شما در اين كار ماهر شويد، به طرز باور نكردنی موفق و مشهور خواهيد بود!

 

 

 

مرحلۀ ۶
پايان‌كار تيرگی‌هايی كه راه خود را از ميان الگوی تيرگی به طرف قسمت‌های نورخورده كشيده‌اند، اضافه كنيد. به‌خاطر داشته باشيد كه تمامی قسمت‌های واقع در طرف سايه‌دار چهره بايد از طرف نورخوردۀ چهره تيره‌تر باشد. قسمت‌های سايه‌خورده را با قوت تيره كنيد.

 

 

مرحلۀ ۷
پوليش كردن برای خاتمۀ كار مراحل هميشگی جلادادن و پاک‌كردن و ايجاد روشنی‌ها را انجام دهيد. شما می‌توانيد برای جزئيات دقيق‌تر از پاک‌كن الكتريكی استفاده كنيد. موها را در يک نشست مدل انجام دهيد، زيرا كه تغيير وضعيت مدل فرم آنها را به‌طور كلی تغيير خواهد داد. كک و مک را در انتهای كار اضافه كنيد. آنها را به طور نامنظم ايجاد كرده و از كنارۀ نوک مداد برای اين‌كار استفاده كنيد و از خال‌خال كردن خودداری كنيد.

 

 

سلست ديويس، طرح يک‌روزه، در اندازۀ واقعی 


 

تغيير حالت چهره
مردم عاشق چهرۀ شاد بچه‌ها هستند. برای كشيدن حالت چهرۀ سلست تا پايان جلسۀ طراحی صبر كردم. امّا متأسفانه در آن لحظه در برنامه‌ای كه از تلويزيون پخش می‌شد يک تک‌شاخ مرد! و در نتيجه من مجبور شدم حالت چهرۀ واقعی او را كه شاد نبود به تصوير بكشم. اگر می‌خواستم كه به او ظاهری شاد بدهم، می‌توانستم با ملايمت لب‌هايش را به طرف بالا هلال كنم، پلک پايين را بالا برده و گوشه‌های داخلی ابرو را به همان شكل رها كنم. يک برجستگی ملايم در گونه‌ها حالت خميدگی خط كنار دهان را ايجاد می‌كند.

 

 

 

برگرفته از کتاب:  

 

نماد اعتماد الکترونیکی

سبد خرید شما
تعداد محصول 0
  1. محصول
  2. قیمت
  3. تعداد
جمع خرید شما 0 تومان
سبد خرید خالی کردن سبد خرید
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
پيگيري سفارشات
کد پیگیری سفارش:  

ارسال کد سفارش
اصول پایه‌ای ترکیب‌بندی

 

اصول پایه‌ای ترکیب‌بندی

 

یک تركیب‌بندی موفق چشم بیننده را به درون آن هدایت می‌كند و بر نقطۀ جذابیت یا نقطۀ كانونی تأكید می‌كند.

آموزش طراحی چهره

 

آموزش طراحی چهره

 

طرح كلی سخت‌ترين مرحلۀ كار در طراحی از يک كودک نُه ساله، بی‌حركت نشاندن اوست.

ابزار و مواد مورد نیاز طراحی

 

ابزار و مواد مورد نیاز طراحی

 

در اینجا تعدادی از ابزار و مواد مورد نیاز طراحی که بیشترین کاربرد را برای خلق آثار هنری دارند معرفی می‌کنیم.

آموزش طراحی کانگورو

 

آموزش طراحی کانگورو

 

پيكر كانگورو كيسه‌دار استراليايی موضوع ايد‌ه‌آلی برای عكاسی است، زيرا كه اغلب می‌توانيد آنها را در حال چريدن يا نگاه كردن ثابت و بی‌حركت بيابيد.

تعیین خطوط طراحی


تعیین خطوط طراحی


هنرمند از مدادش به‌گونه‌ای استفاده كرده كه خطوط مداد نزديک به‌هم قرار گيرند تا طراحی‌اش واقع‌گرايانه‌تر به‌نظر برسد.